Więcej o: Zapraszamy na...

Dr A. J. Jędrzejewicz zaprasza na spotkania miłośników X muzy!

  • 19.11.2018r., godz. 18:00 zapraszamy do Auli 08B na ostatni film Wima Wendersa. Gościem specjalnym będzie germanistka dr Adriana Pogoda-Kołodziejak.
  • 26.11.2018r., godz. 18:00 zapraszamy na spotkanie UDKF Uważność do Auli 08B na głośno komentowany film „Death of Stalin”. Gościem specjalnym będzie socjolog, dr hab. Adam Bobryk.

 

Jakub Frączek 2e

ONI ŚPIĄ – recenzja filmu „Wieża. Jasny dzień.”

Gdy kilka miesięcy temu, przy porannej kawie, sprawdzałem relację z festiwalu w Gdyni, zwróciłem szczególną uwagę na tytuł odważnie nazywany pierwszym dobrym polskim horrorem – „Wieżę. Jasny dzień” w reżyserii Jagody Szelc. Otrzymana nagroda za najlepszy scenariusz jeszcze bardziej podkręciła moje oczekiwania… , ale wydawało się, że będę musiał obejść się smakiem. Żaden z lokalnych siedleckich multipleksów nie miał w planach grania tego elektryzującego debiutu. No cóż, nie pierwszy raz, nie ostatni, jakoś to przeżyję. Tym większe było moje zdziwienie, gdy malutkie, jednosalowe łukowskie kino, w którym najczęściej widywałem jedynie nowe pitbule i poradonazdradopodobne twory, zaprosiło mnie na ten właśnie seans w swojej przyjaznej, przystępnej cenie. Ponieważ grzechem byłoby z takiej sytuacji nie skorzystać, wybrałem się i, odpowiadając na główne pytanie - tak, podobało mi się, choć nie jest to film dla wszystkich.

 

 

I

28 maja, godz. 18. (Aula 08B).

Z cyklu: Historia sztuki filmowej, zapoznamy się z niezwykłym obrazem
zatytułowanym Człowiek słoń (The Elephant Man, 1980). Jego autorem jest David Lynch.
Ten amerykański twórca, przez wiele lat elektryzował czy wręcz szokował światową
publiczność a jego TV seria Miasteczko Twin Peaks (Twin Peaks, 1990-91) wyludniała ulice
miast i wsi; od Teksasu po Delhi.
Kino Lyncha, łączy w sobie przeciwstawne bieguny: plastyczne wysmakowanie i
jarmarczność; mistrzowską analityczność w opracowaniu tematu i skłonność do kiczu;
epatowanie postmodernistyczną dziwacznością z równoczesnym prostym liryzmem.
Człowiek słoń, to znakomite zdjęcia Freddie Francisa (czarno-białe), niezwykłe kreacje
aktorskie (m.in. Anthony Hopkinsa, Johna Hurta, sir Johna Gielguda i Anne Bancroft) oraz
eksperymentalny dźwięk wykreowany przez samego reżysera. Kanwą scenariusza były zapiski
wiktoriańskiego lekarza sir Fredericka Trevesa oraz tekst Ashley Montagu (The Elephant Man:
A study in human dignity).

II


11 czerwca, godz. 17.45 (Aula 08B).

Zapraszam na spotkanie i krótką prezentację mojej nowej książki Przełom
wieków w kinie. Czas w kulturze i edukacji, wyd. UPH 2018.
Pokaz będzie związany z książką - jeden z filmów omawianych w książce -
a wyboru dokonamy losowo. Będzie też krótki konkurs (jedno pytanie związanie z kinem),
w którym książka będzie nagrodą. Zapraszam.
Studenci, uczniowie, nauczyciele, chętni do zapisu na listę osób mogących uczestniczyć
w spotkaniach UDKF Uważność, proszę aby pisali na mój adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Łączę pozdrowienia,
dr A. J. Jędrzejewicz 

Studenci, uczniowie, nauczyciele i pasjonaci chętni do udziału w spotkaniach UDKF Uważność, proszę, aby pisali na mój adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Można także zgłaszać się do pani prof Danuty Ułasiuk, sala 26.

 

Z naszego cyklu: Historia kina, zaprezentuję Państwu film Amadeusz (Amadeus, 1984) w reżyserii Miloša Formana, ze scenariuszem Petera Schaffera (według jego sztuki teatralnej). Film był sukcesem frekwencyjnym, komercyjnym i artystycznym (zdobył 8 Oscarów). Obraz Formana to próba sportretowania Wolfganga Amadeusza Mozarta na tle jego epoki oraz rozwinięcia jednej z hipotez na temat przedwczesnej śmierci tego niezwykle płodnego kompozytora i muzycznego geniusza obdarzonego słuchem absolutnym. Film ten, to także wybitne kreacje aktorskie, m.in. F. Murray'a Abrahama (w roli A. Salieriego) i Toma Hulce'a (w roli W.A. Mozarta), to nastrojowe, stylizowane zdjęcia Miroslava Ondricka, świetna scenografia, kostiumy oraz charakteryzacja i oczywiście boska muzyka wykonana specjalnie do filmu pod batutą Sir Nevilla Marrinera... P.s. film jest dosyć długi (wersja krótsza, pierwotna) więc startujemy bez wstępu 8 stycznia 2018r. o godzinie  17:45.

11 grudnia grupa uczniów naszego liceum miała możliwość obejrzeć na kolejnym spotkaniu UDKF Uważność nagrodzony na FFP w Gdyni debiut Magnusa von Horna film Intruz (Efterskälv/The Here after, 2015).

Dyskusję zainicjowaną przez dr A.J.Jędrzejewicza wzbogacili swoimi opiniami i przemyśleniami o filmie uczniowie, którzy pozostali po seansie. Z całą pewnością ich spojrzenie było szczególnie cenne ze względu na poruszaną w dziele Magnusa von Horna problematykę.

 

11 grudnia, godz. 18.00, Aula 08 B., Wydział Humanistyczny, UPH Siedlce.

 

Na spotkanie filmowe zaprasza dr A. J. Jędrzejewicz.

 

Będzie to spotkanie wyjątkowe: po ustaleniach z Paniami Danutą Ułasiuk (polonistką z I LO im. B. Prusa) i Anitą Woźnicą (metodyk z SCDiDN), tego dnia razem z Paniami ma przyjść grupa uczniów, licealistów. O godzinie 18.00 nastąpi rzut monetą i los zdecyduje jaki film będziemy omawiać. Propozycję są dwie: Panie zaproponowały interesujący i nagrodzony na FFP w Gdyni debiut Magnusa von Horna; Intruz (Efterskälv/The Here after, 2015), zaś mój wybór to; Czarny Piotruś (Černý Petr, 1964) Miloša Formana. Oba filmy podejmują tematy skierowane do młodej publiczności oraz problematykę z różnych obszarów pedagogiki (społecznej, resocjalizacyjnej, psychopedagogiki).